Da København blev Wonderful – Plakatkunstneren Ib Antoni
København var en slidt by i 50’ og 60’erne med forfaldne facader og saneringsmodne kvarterer. Men samtidig var der store ambitioner. Byen skulle på fode – og der skulle bygges hoteller og tiltrækkes turister. Plakatkunstneren Ib Antoni spillede en central rolle i den storstilede reklamekampagne, der sammen med bl.a. Udenrigsministeriet og Københavns Turistforening, skulle sælge Danmark og ”Wonderful Copenhagen” til udlandet. Her gav hans plakater med bl.a. den smilende havfrue og den flinke garder kampagnen et ansigt. Ny udstilling viser Ib Antonis ikoniske værker og fortæller hans utrolige historie som verdenskendt reklametegner og designer i 50’-70’erne, men hvis navn siden gik i glemmebogen. Her er både kendte værker, samt aldrig tidligere udstillede originale tegninger, skitser og designs, der var med til at sætte Danmark og danske produkter på verdenskortet.
Information om aktiviteten
Tilgængelighed
- Der er lift / rampe / niveaufrit til indgang
- Der er handicaptoilet i bygningen
- Der er ikke handicapparkering
- Der er gratis adgang for ledsager
- Der er mulighed for at spise / drikke på stedet
- Der er stole / bænke man kan hvile sig på
- Der er elevator / lift / niveaufri adgang inde i bygningen
- Der er ikke mulighed for alternativ deltagelse (ex. podcast, teams-deltagelse mm.)
Kontakt
Københavns Museum
Stormgade 18